۴ روش برای ارتقای سئو توسط تبلیغات در گوگل
 
ابزار کلمه کلیدی تبلیغات در گوگل یک برنامه تبلیغاتی آنلاین است که توسط گوگل راه اندازی شده تا بازاریابان وب را در رسیدن به مشتریان احتمالی و بهبود ترافیک، رتبه بندی، فروش و سود کمک کند. به وسیلۀ این ابزار بسیار مجهز می توان:
تصمیم گرفت که تبلیغات را در کجا قرار داد.
بودجه مطلوب را تعیین کرد.
تاثیر آگهی را و میزان عملکرد آن را اندازه گیری کرد.
در بسیاری از موارد، تبلیغ کنندگان ابزار تبلیغات در گوگل را در شبکه های PPC عمده خود بکار می برند.
 
موارد دیگری نیز وجود دارند که از این نرم افزار می توان برای آنها استفاده کرد:
 
۱٫ تحقیق در مورد کلمات کلیدی
 
 
در سئو عمدتا به این دلیل از تبلیغات در گوگل استفاده می شود که در مورد کلمات کلیدی تحقیق شود. کلمه کلیدی پایه همه کمپین های سئو است و بسیار ضروری است موفقیت مداوم تلاش های بازاریابی خود را با جستجوی کلمات کلیدی ساده و طبیعی حفظ کنید. دلیلش این است که در عمل به طور کلی، کاربران به دنبال کلمات کلیدی غیر منتظره و عالی نیستند.
 
اگر هدف یک بازاریاب به دست آوردن رتبه بالاتر در صفحات نتایج جستجو باشد، باید تمرکز خود را بر روی کلمات کلیدی بگذارد که مخاطبان هدف جستجو می کنند
 
بنابراین، زمانی که کلمات کلیدی مناسب واقعا مهم است، سئوکار حرفه ای می تواند از یکی از بسیاری ابزار رایگان یا پولی که برای تحقیق در مورد کلمه کلیدی در دسترس هستند، استفاده کند.
 
تبلیغات در گوگل ابزاری است که در حالی که در مورد کلمات کلیدی مناسب برای کمپین شما تحقیق می کند، کیفیت قابل اعتماد گوگل، قابلیت استفاده آسان و عملکرد بالا را نیز ارائه می دهد. یا می توانید آدرس وب سایت خود را وارد کنید و یا یک سری کلمات هسته ای مربوط به موضوع سایتتان را قرار دهید.
 
تبلیغات در گوگل به طور خودکار به شما یک مجموعه بزرگ از کلمات کلیدی پیشنهادی نشان می دهد. حال کاری که بازاریاب باید انجام دهد این است که با دقت کلمات کلیدی را بررسی کند، از آنهایی که مرتبط هستند یک فهرست کوتاه تر تهیه کند و حجم جستجوی جهانی آنها را چک کند.
 
کاملا بدیهی است که ما می خواهیم تمام کلمات کلیدی مان طوری عمل کنند که رتبه بالاتری بگیریم، اما به عنوان یک پیشنهاد کارشناسانه، بهتر است بر روی همان تعداد کلمات کلیدی انتخاب شده تمرکز کنید. بهترین کار برای کمپین های بازاریابی آنلاین این است عبارت و کلمات کلیدی پیدا کنید که می توانند بدون نیاز به تلاش زیاد، بهتر بهینه سازی شوند و با حجم جستجوی مناسب و معقولی داشته باشند.
 
به عبارت دیگر، باید برای کلمات کلیدی را پیدا کنید که حداقل میزان رقابت را در گوگل دارند. برای این منظور، شما باید وارد هر یک از کلمات کلیدی که در فهرست کوتاه خود دارید را در کادر جستجوی Google.com وارد کنید. بهتر است عبارت دقیق را جستجو کنید، به این ترتیب کلمه کلیدی خود را با چند کلمه دیگر احاطه خواهید کرد.
 
وقتی نتایج نشان داده شد باید به توجه کنید که برای هر یک از این عبارات چند نتیجه وجود دارد. تعداد نتایج وب را جمع کنید، با تقسیم کردن “حجم جهانی جستجو” بر “تعداد نتایج وب”، نسبت رقابت را محاسبه کنید. به این ترتیب بهینه سازی کلمات کلیدی که نسبت بالاتر دارند راحت خواهد بود.
 
۲٫ از نحوۀ عملکرد کلمات کلیدی که انتخاب کرده اید اطمینان حاصل کنید
 
هنگامی که انتخاب کلمات کلیدی تکمیل شد، گام بعدی این است که کلمات کلیدی را بررسی کنید تا ببینید آیا واقعا به خوبی عمل می کنند و یا به درستی انتقال می دهند. صرف نظر از تمام تلاش هایی که برای انتخاب کلمات کلیدی انجام داده اید، باید حتماً این بررسی را انجام دهید تا از تاثیر آنها مطمئن شوید. باید کلمات کلیدی سودمندی انتخاب شوند علاوه بر حجم جستجو جهانی بالا و رقابت کمتری دارند.
نمی توانیم انتظار داشته باشیم رتبه بالا در گوگل سال های بسیار طولانی حفظ شود و نتایج مفید برای کسب و کار ما داشته باشد. هر چند که ما تلاش زیادی می کنیم تا وب سایت ما در بهینه سازی موتور جستجو رتبه بالایی بگیرد، اما باید با ناامیدی ناشی از زمانی که حتی بودن در جایگاه اول رتبه بندی صفحات نتایج ما را در رسیدن به موفقیت مورد نظر کمک نمی کند، مقابله کنیم. و دلیل آن سرعت و نرخ تبدیل بالای کلمات کلیدی خاص در فضای متغییر آنلاین است.
با استفاده از کمپین تبلیغ در گوگل، نیازی به کار سخت نیست و می توانیم از بروز مشکلات جلوگیری و در وقت صرفه جویی کنیم. کلمات کلیدی مناسب را پیدا می کنیم، سطح عملکرد احتمالی آن را می سنجیم و برای بهترین نتیجه بهینه سازی می کنیم.
 
۳٫ رسیدن به بهترین CTR
تبلیغات درگوگل نه تنها در تحقیق در مورد کلمات کلیدی به کار می آید، بلکه برای گرفتن بیشترین نرخ کلیک با رتبه بندی نتایج جستجوی در حال پیشرفت نیز کمک شایانی می کند.
 
اگر CTR شما کم باید هرگز نمی تواند از طریق ترافیک زیاد سایتتان کسب درآمد کنید. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارد، اما عنوان و شرح ناکافی می تواند یکی از دلایل ممکن باشد.
در اینجا، تبلیغات در گوگل می تواند نقش تعیین کننده ای داشته باشد و با همان رتبه بندی های موجود، CTR بهتری ارائه دهد. و اگر در طول کمپین AdWords تبلیغاتی معمولتان، احساس کردید عملکرد و تبدیل آن راضیتان می کند، باید عنوان و توضیحات آگهی را آنقدر تغییر دهید تا زمانی که به حداکثر CTR برای کلمات کلیدیتان برسید.
مسلماً برای آن که به مناسب ترین و سودآور ترکیب عنوان و توضیحات برسید، باید برنامه ریزی های ویژه ای داشته باشید و در این زمینه دست از تلاش برندارید. وقتی به این ترکیب جادویی دست یافتید، آنها به عنوان “عنوان و توضیحات” صفحه تان فقط کپی و پیست کنید تا CTR جستجوی ارگانیک خود را نیز به حداکثر برسانید.
 
۴٫ هدف گذاری جغرافیایی
 
یکی از موارد استفادۀ پیشرفته و موثر از ابزار تبلیغات در گوگل در بهینه سازی موتور جستجو، هدف گذاری جغرافیایی است. از آنجایی که ترافیکی که به سایت شما می آید از نقاط مختلف جغرافیایی است، می توان از Google Analytics استفاده کرد تا وضعیت تبدیل مکان های مختلف را با هم مقایسه کرد. طی این کار، باید آماده مقابله با اختلاف های قابل توجهی که در تبدیل برای کلمات کلیدی مشابه میان کشورها و قاره ها وجود دارد باشید.
این مطالعه تحلیلی از کشورها به شما کمک خواهد کرد بهترین ارزیابی را از وضعیت تبدیل بر اساس جغرافیا داشته باشید. و شما می توانید استراتژی های خاص برای تمام مدل ها آماده کند. به این ترتیب پایه ای فراهم می شود تا برای کشورهایی که نرخ تبدیل کمی دارند صفحات محلی ایجاد کنید و کلمات کلیدی خاص جغرافیایی را هدف قرار دهید.
نتیجه:
در نتیجه گیری از مباحث و حقایق فوق، با اطمینان می توان گفت تبلیغات در گوگل یک ابزار واقعا عالی برای تبلیغ کنندگان و همچنین سئوکاران حرفه ای است. شمار زیادی از ناشران، نویسندگان محتوا، کارشناسان سئو و متخصصان بازاریابی از این ابزار با ارزش بهره می برند.
 
 
می توان در این جملۀ ساده به سودمندی این ابزار پی برد: که حتی یک کمپین تبلیغات در گوگل متوسط می تواند اطلاعات زیادی به شما بدهد و در صرفه جویی در پول و زمان و تلاش برای بهینه سازی کلمات به شما کمک کند. در نتایج، بهینه سازی را انجام می دهید، ترافیک سایتتان به طور قابل توجهی افزایش می یابد، رتبه بالاتری در صفحات موتور جستجو میگیرد و در نهایت تعدا جستجوی ها توسط مشتری ها افزایش یافته و معاملات فروشتان نیز بیشتر می شود.